Uczniowie klas mundurowych Technikum im. Tadeusza Kościuszki jako jedyni ze szkół ostrowieckich uczestniczyli w obchodach święta Wojska Polskiego i uczcili 100. rocznicę Bitwy Warszawskiej czyli tzw. „Cudu nad Wisłą”. Święto, upamiętniające walki w obronie ojczyzny stoczone w 1920 roku, to nie tylko dzień wspomnień, historii i pamięci. Miało ono również na celu upamiętnienie Zwycięskiej Bitwy Warszawskiej stoczonej w czasie tzw. wojny polsko-bolszewickiej. To również najlepsza chwila aby okazać wdzięczność i szacunek polskim żołnierzom. Uczniowie klas mundurowych po przez swój udział w obchodach mogli oddać szacunek poległym bohaterom tej niezwykłej przełomowej bitwy w historii świata.
Po uroczystej mszy świętej w intencji ojczyzny odprawionej w kolegiacie pw. Św. Michała Archanioła delegacje udały się na cmentarz przy ulicy Denkowskiej, gdzie przy obelisku poległych uczniów z gimnazjum im. Joachima Chreptowicza odbyła się dalsza część uroczystości. Zgromadzeni zaproszeni goście wysłuchali okolicznościowych przemówień oraz wysłuchali patriotycznych pieśni w wykonaniu orkiestry dętej z Kunowa.
Delegacja uczniów klas mundurowych: Gabrysia Krajewska, Oliwia Kapusta, Patrycja Krasińska, Bartosz Zienkowski i Dawid Łoboda z dumą i powagą złożyli wiązankę kwiatów i oddali hołd poległym, dając dowód postawy godnej noszonych przez nich mundurów, uczniom towarzyszyły wicedyrektor szkoły Małgorzata Bidzińska, Grażyna Marchwiany i Katarzyna Ślusarz.
Natomiast uczniowie maszerując ze sztandarem Armii Krajowej: Patryk Karaś, Mateusz Górczyński i Konrad Rega reprezentowali starsze pokolenie żołnierzy.
Nasi uczniowie bardzo często biorą udział w uroczystościach patriotycznych na terenie miasta i powiatu ostrowieckiego. Młodzież doskonale wie, że należy pamiętać o naszej historii i dlatego naturalnym obowiązkiem uczniów z formacji klas mundurowych jest godne reprezentowanie szkoły i społeczności uczniowskiej podczas uroczystości patriotycznych.
Dla samych uczniów udział w obchodach był kolejną, cenną lekcją historii i patriotyzmu.
Grażyna Marchwiany
Technikum im. T. Kościuszki od wielu lat realizuje zawodowe praktyki zagraniczne dla uczniów kształcących się w zawodach technik logistyk, technik informatyk i technik usług fryzjerskich. Realizacja praktyk na poziomie miezynarodowym nie udałaby się bez naszych długoletnich sprawdzonych Partnerów zagranicznych.
Za granicą nieprzerwalnie wpólpracujemy z firmą Europa: Movilidad Estudiantil (EME) w Hiszpanii, SistemaTursimo srl Socio Unico (ST) we Włoszech oraz Berlink w Niemczech.
Dzięki wieloletniej współpracy z naszymi Partnerami mamy pewność, że nasi stażyści będą skierowani do firm zapewniających najwyższą jakość stażytj. dla zawodu TECHNIK USŁUG FRYZJERSKICH: nowoczesne salony fryzjerskie, które wykorzystują najnowszetechnologie w wykonywaniu usług fryzjerskich takie jak imprinting czy produkty BIO - naturalne podczas wykonywaniazabiegów fryzjerskich np: ESE ENE PELUQUERIAS I DANIEL MATALLIN PELUQUERIA Y ESTETICA w Hiszpanii orazI Boldrini Parrucchieri, REINNOVE PARRUCCHIERI di Servolino Giancarlo e Savoca Miriam s.n.c, Parrucchieri Di.emL'altra Idea di Zanotti Fabrizio & C. Snc we Włoszech, dla zawodu TECHNIK LOGISTYK w takich firmach iprzedsiębiorstwach jak m.in. POLARIS SRL - RIMINI, VULPINARI MG, HDP COOPERATIVA, SI FRUTTA we Włoszechi dla zawodu TECHNIK INFORMATYK m.in. w KEYTO Informática, S.L., PC BOX w Hiszpanii oraz Di Giovanni Stefanowe Włoszech. Oferowane firmy umożliwią uczestnikom staży dostęp do nowoczesnych narzędzi. Instytucje Przyjmującewychodzą naprzeciw oczekiwaniom uczestników Projektu zapewniając najwyższą jakość oferowanych usług i stwarzającmożliwość realnej współpracy już na etapie przygotowywania wniosku. Fachowo organizują zajęcia z przygotowaniajęzykowego/z przedsiębiorczosci i międzykulturowego w kraju docelowym. Zapewniają również dokumentowanie efektówkształcenia i certyfikaty potwierdzające odbycie zagranicznych praktyk zawodowych, które są ważnym dla uczniów inauczycieli rezultatem Projektu gdyż wzbogacają ich CV i świadczą o posiadaniu ponadstandardowych kwalifikacji.Właściwy dobór pracodawców, świetne warunki organizacyjne oraz doskonale zorganizowane warunki socjalne dlauczniów/nauczycieli i opiekunów zdecydowały o wyborze właśnie wyżej wymienionych Partnerów.
Pozytywna opinia, którą cieszą się Instytucje Przyjmujące oraz fakt, że działania przeprowadzone podczas wcześniej realiozwanych projektów były zawsze zgodne z zadeklarowaną polityką jakości oraz trafność i dostosowanie rodzaju praktyk do indywidualnych potrzeb stażystów, starania i widoczna troska o efektywność organizowanych staży i satysfakcja uczestników wpłynęła na decyzję o utrzymaniu współpracy z niżej wymienionymi Instytucjami.
HISZPANIA:
Europa: Movilidad Estudiantil (EME) jest młodą i dynamiczną firmą, której pracownicy posiadającą duże doświadczenie w organizowaniu i realizowaniu projektów Leonardo da Vinci i Erasmus+, w ramach POKL, POWER (różne działania), a także Vetpro. Firma EME dysponuje szerokim wachlarzem firm i instytucji, w których uczestnicy projektów Erasmus+ odbywają praktyki zawodowe. Ponadto firma EME zawarła porozumienia z różnymi instytucjami zajmującymi się edukacją i kształceniem zawodowym przede wszystkim w Regionie Autonomicznym Walencji (siedziba i główny obszar działania firmy EME), a także Madrycie, czy Kraju Basków. Na podstawie tych porozumień z sukcesem może oferować uczestnikom stażów wzbogacenie zagranicznej praktyki zawodowe w zajęcia teoretyczne i ćwiczenia w szkolnych pracownia, czy warsztatach, a także kontakt z hiszpańską młodzieżą uczącą sie na co dzień w danej szkole - wymiana kulturowa, wymiana poświadczeń, poglądów.
Firma EME dokłada wszelkich starań, aby w czasie wolnym od praktyk zawodowych uczestnicy projektów Erasmus+ brali aktywny udział w zajęciach edukacyjnych - zajęcia z języka hiszpańskiego, kulturowych - wycieczki po mieście Walencja, wyjazdy do innych miast Regionu Autonomicznego Walencja, czy innych zabytkowych odleglejszych miast Hiszpanii. Ponadto oferuje rozrywkę w postaci udziału w meczu piłki nożnej, nauki tańca flamenco, sevillanas, czy latynoamerykańskich salsa, bachata, a także zachęca do aktywności fizycznej - sportowej, wyjścia na basen, zawody tenisa stołowego, mecze siatki plażowej. EME stale monitoruje grupy uczestników podczas pobytu i realizacji projektu.
Nasz partner ma także znaczące doświadczenie w organizowaniu wizyt studyjnych, a także wyjazdów turystyczno-kulturowych dla wykładowców, profesorów i kadry kierowniczo-administracyjnej. Ponadto doświadczenie w prowadzeniu zajęć języka hiszpańskiego dla Polaków, na różnym poziomie zaawansowania, w tym słownictwa zawodowego. Europa: Movilidad Estudiantil (EME) oferuje swoim partnerom pomoc i doradztwo w nawiązywaniu kontaktów z zagranicznymi (głównie w Hiszpanii, a także Portugalii) instytucjami kształcenia zawodowego i lokalną władzą administracyjną. Firma EME zrealizowała ponad 40 projektów finansowanych/współfinansowanych z funduszy europejskich. Zarządzała stażami zawodowymi w zawodach: technik logistyk, spedytor, technik informatyk, technik usług fryzjerskich, technik żywienia i usług gastronomicznych, hotelarz, budowlaniec, mechanik samochodowy oraz dla młodzieży kształcącej się w ramach innowacji pedagogicznej w klasie mundurowej - strażacy.
Głównymi partnerami firmy Europa Movilidad Estudiantil są firmy logistyczne takie jak: Sarosa, Cade, Loginser; firmy informatyczne sieć sklepów APP; PC Box, Keyto Informatica, w obszarze gastronomii restauracje uhonorowanie gwiazdkami Michelin - restauracjach VuelveCarolina i El Poblet, restauracja Sucursal-Museo IVAM, L'arrosseria Hispania-Masia de las Estrellas (przy klubie golfowym),restauracja QTomas; hotele - Hotel Las Arenas 5*, Best Western Hotel Albufera 4*, hotel 50Flats (o charakterze apartamentów), Residencia Damia Bonet - RESA; renomowane zakłady – akademie fryzjerskie i salony kosmetyczne Inupel, TEVIAN, Academia Valencia; warsztaty samochodowe w tym działające przy salonach sprzedaży samochodów np.: Toyota, taże znane i cenione restauracje w Kraju Basków. Ponadto firma współpracuję z Kompleksem Edukacyjnym CeCheste, szkołą Virgen de la Paloma w Madrycie, EIBAR: Uni Eibar-Ermua, IMH Instituto Máquina-Herramienta i CEBANC w Kraju Basków.
Pracownicy EME posiadają ponad 10-letnie doświadczenie w realizacji projektów finansowanych z środków UE. Kluczowymi pracownikami zaangażowanymi w realizacje projektów są:
1) Francesc Felip Mengual Domenech- dyrektor wykonawczy EME
2) Pracownicy EME odpowiedzialni m.in. za współpracę z zakładami pracy i pracodawcami: trzech pracowników odpowiedzialnych za opiekę i nadzór merytoryczny oraz kontrolowanie prawidłowości warunków realizowanych staży, jeden pracownik jest odpowiedzialny za realizację przygotowania kulturowego.
WŁOCHY:
SISTEMA TURISMO jest akredytowanym centrum szkoleniowym, które zajmuje się promocją, organizacją oraz zarządzaniem stażami zawodowymi oraz programami edukacyjnymi dla uczniów, kadry nauczycielskiej, młodych pracowników oraz organizacji z całej Europy.
Misją Sistema Turismo jest zapewnianie doświadczeń z zakresu edukacji w miejscach, które ze względu na swą gospodarczą, historyczną oraz społeczną specyfikę umożliwiają rozwój kariery zawodowej beneficjentów. Zgodnie z misją firmy, agencje w Rimini i Potenzy pełnią rolę ścieżek zapewniających dostęp do świata nauki gdzie istnieje możliwość łączenia potrzeb organizacji i każdego klienta z wiedzą specjalistyczną oraz życiem towarzyskim na terenie danego miejsca.
ST powstała w roku 1996, obecnie zajmuje się:
•Międzynarodową mobilnością i doświadczeniami zawodowymi we wszystkich sektorach zawodowych.
•Kursami szkoleniowymi w ramach akredytowanego centrum, głownie w dziedzinie turystyki (dla przykładu można wymienić różne edycje kursu Rural Tourism Master (Podyplomowy Kurs Turystyki Wiejskiej) oraz kursy i seminaria w ramach turystyki wiejskiej, hotelarstwa i gastronomii). Sistema Turismo zajmuje się także usługami sektora socjalnego (firma rozpoczęła udaną realizację dwuletniego kursu Tagesmutter), sektora kultury (różne kursy, a także podyplomowy kurs z zarządzania dziedzictwem kulturowym). Sistema Turismo odpowiada za planowanie i zarządzanie podobnymi kursami dla studentów podyplomowych, studentów uczelni wyższych, osób bezrobotnych, przedsiębiorców i pracowników.
• Projektami europejskimi takimi jak Partnerstwo Leonardo da Vinci “Praca bez Barier”, “Analiza Zaangażowania w Projekty Mobilności w Organizacjach S1 i S2”, “Przedsiębiorczość w Organizacji Turystyki Wiejskiej w Regionach Słabszych Gospodarczo”, Partnerstwo Grundtvig “E-Learning do Życia w Dynamicznej Europie”, Transfer Innowacji SET4WORK oraz Leonardo da Vinci Działania Towarzyszące “MOB 2.0 – Promocja Wyników Mobilności LDV”
Mając wykwalifikowaną i doświadczoną kadrę, Sistema Turismo stara się odpowiadać na zawodowe potrzeby szkoleniowe licznych organizacji oferując im różnorodne ścieżki mobilności we Włoszech.
Sistema Turismo jest partnerem i założycielem "ETN Network," której firmy znajdują się w Hiszpanii (Malaga), Bułgarii (Sofia), Wielkiej Brytanii (Portsmouth,Bournemouth) , w Niemczech (Berlin) oraz w Irlandii (Cork).
Firma organizuje także wizyty w przedsiębiorstwach/organizacjach, kursy językowe, programy kulturalne. Zapewnia też:
• Opiekę i dalszą pomoc
• Help desk przez 24 godziny na dobę
• Certyfikaty i Europass
• Raporty
• Organizację programu kulturalnego
• Organizację zakwaterowania i utrzymania
• Organizację przejazdu z / na najbliższe lotnisko
• Organizację transportu na miejscu
Firma stworzyła skonsolidowaną procedurę w zakresie oceny wyników uczenia się. Wspiera instytucję wysyłającą w procesie walidacji i uznawania wyników poprzez wdrożenie procedury ECVET.
NIEMCY:
BERLINK jest niemiecką organizacją, która posiada szerokie doświadczenie w organizowaniu najlepszych wizyt profesjonalnych, programów edukacyjnych i staży zawodowych w Berlinie.
Misja firmy wpisuje się w ogólne cele wyznaczone przez program Erasmus Plus: zwiększenie atrakcyjności, poprawa jakości oraz zwiększenie ilości wyjazdów zawodowych i szkoleniowych oraz współpracy pomiędzy instytucjami zajmującymi się edukacją, a przedsiębiorstwami.
BERLINK współpracuje na dużą skalę z rozbudowaną siecią lokalnych firm i jest aktywnie zaangażowany w projekty UE, które łączą innowacyjne doświadczenia z dobrymi praktykami w związku z aktywnym udziałem małych i średnich firm jako przedsiębiorstw goszczących w projektach mobilności.
Dzięki trwałej sieci kontaktów z międzynarodowymi partnerami oraz stałej wymianie ponadnarodowych doświadczeń, Berlink jest w stanie zapewnić realizację stażów zawodowych, które w istotny sposób wpłyną na sposób uczenia się. W tym celu Berlink stosuje innowacyjne metody (wdrożenie systemu ECVET) i sprawdzone metody aby zaplanować udane mobilności szkoleniowe, które przygotują do pracy w danym zawodzie.
Firma BERLINK bardzo aktywnie uczestniczy w europejskich projektach w celu poprawy rozwoju, transferu i wdrożenia innowacyjnych praktyk w dziedzinie kształcenia, szkoleniach i na rynkach pracy.
Przykłady projektów europejskich w które BERLINK jest lub był zaangażowany:
• LDV Partnerstwo YES YOU CAN: Stworzenie E-booka pełnego użytecznych informacji na temat tego jak stworzyć e-przedsiębiorstwo w krajach partnerskich (ES-UK-GR-DE)
• LDV Transfer Innowacji WELCOME &CO: Stworzenie i ukończenie bazy danych małych i średnich przedsiębiorstw zaangażowanych w projekty mobilności.
• LDV Partnerstwo MOBILITY HUB – Praktyki zawodowe w sektorze opieki przedszkolej:
stworzenie użytecznych narzędzi umożliwiających odpowiednie zarządzanie i organizację w zakresie stażów zawodowych w sektorze opieki przedszkolnej (dzieci 0-6 lat): profil kompetencji, podręcznik procedur administracyjnych, zbiór dobrych praktyk.
• LDV Partnerstwo InvesTab PCs – obszary wykorzystywania tabletów w środowiskach edukacji i biznesu: Badania w ramach wykorzystywania tabletów jako narzędzia dydaktycznego. Mapowanie użycia tabletów w krajach partnerskich.
• LDV Partnerstwo DIMIPE: DIMIPE – Digital Identity: Mentoring interPAIRS for employment: Stworzenie pakietu szkoleniowego z przewodnikiem “doradztwo w Europie” oraz zbioru materiałów dostosowanych do potrzeb młodzieży wchodzącej na rynek pracy oraz do potrzeb firm, które korzystają z mediów społecznościowych aby wyszukiwać przyszłych pracowników.
• Grundtvig Multilateral: INSART – insertion Jeunes: Projekt mający na celu zwiększenie integracji i możliwości zatrudnienia młodych ludzi poprzez sztukę.
• Erasmus+ KA2 Partnerstwa strategiczne YES 2 WORK: Projekt, który ma na celu współprace pomiędzy szkołami VET europejskimi i światem pracy, szkoląc nauczycieli, aby mogli nauczyć uczniów posługiwaniem się mediami i social mediami w celu znależienia pracy.
• Erasmus+ KA2 Partnerstwa stragiczne STEPS: Projekt, który ma na celu promocję wizji Europejskiej i wizji biznesowej w doradztwie zawodowym dla uczniów, aby jak najlepiej przygotować młodzież do wejścia na rynek pracy.
• Erasmus+ KA2Projekt mający na celu wspieranie udziału mikroprzedsiębiorstw w szkoleniach mających na celu ułatwienie osobistego rozwoju, szans na zatrudnienie oraz uczestnictwa w europejskim rynku pracy
Berlin stał się ostatnimi laty jednym z najbardziej ekscytujących miast w Europie oraz idealnym miejscem na odbycie udanego stażu oraz zdobycie ciekawych doświadczeń. Jest światowym miastem kultury, polityki, mediów i nauki. Słynie z festiwali, różnorodnej architektury, życia nocnego, sztuki współczesnej, sieci transportu publicznego oraz wysokiego standardu życia.
BERLINK jest częścią "ETN Network," której firmy znajdują się we Włoszech (Rimini, Potenza), Hiszpanii (Malaga), Bułgarii (Sofia) , Wielkiej Brytanii (Portsmouth and Bournemouth) oraz w Irlandii ( Cork)
{gallery}2020/Erasmus_2020{/gallery}
ZAPISZ SIĘ DO SZKOŁY MEDYCZNEJ REKRUTACJA TRWA
Zawód terapeuty zajęciowego należy do grupy medycznych zawodów przyszłości, które coraz częściej są poszukiwane na dzisiejszym rynku pracy w Polsce i za granicą. Tytuł możesz uzyskać podejmując naukę w Medycznej Szkole Policealnej ZDZ, edukacja trwa 2 lata (4 semestry) i kończy się egzaminem teoretycznym oraz praktycznym przeprowadzanym w siedzibie szkoły. Słuchacze uzyskują dyplom potwierdzający kwalifikacje w zawodzie terapeuta zajęciowy.
Wiadomo nie od dzisiaj, że nasze społeczeństwo się starzeje i na rynku pracy istnieje zapotrzebowanie na specjalistów z zakresu terapii zajęciowej, którzy przyczynią się do poprawy stanu zdrowia pacjentów. Terapeuci są poszukiwanymi pracownikami przez warsztaty terapii zajęciowej, placówki opiekuńcze i placówki służby zdrowia. Terapeuta pełni istotną rolę jako członek zespołu terapeutycznego wszędzie tam, gdzie występuje potrzeba rehabilitacji i leczenia, a także z osobami niepełnosprawnymi i seniorami. Terapeuta zajęciowy leczy dzieci, młodzież i dorosłych wykorzystując różne formy i techniki terapii.
Po po ukończeniu szkoły nasi absolwenci znajdą zatrudnienie m.in. w:
• oddziałach szpitalnych (neurologicznych, ortopedycznych, rehabilitacji leczniczej, geriatrycznych, dziecięcych, psychiatrycznych),
• sanatoriach,
• klinikach,
• domach pomocy społecznej,
• warsztatach terapii zajęciowej,
• dziennych domach pomocy społecznej.
Misją naszej Szkoły jest kształcenie osób dorosłych, które po latach edukacyjnej przerwy, wracają do szkoły i chcą zdobyć nowe kwalifikacje lub pracują w szpitalach, domach pomocy społecznej lub w innych placówkach medycznych i muszą uzupełnić wykształcenie, aby utrzymać się na rynku pracy i wygrać z konkurencją.
My jako szkoła proponujemy naszym słuchaczom:
> dogodne dni i godziny zajęć umożliwiające pogodzenie pracy zawodowej z nauką,
> wyrozumiałą i otwartą na potrzeby słuchaczy kadrę pedagogiczną składająca się z nauczycieli praktyków,
> zapewniamy wszystkie materiały i pomoce potrzebne do nauki zawodu bezpłatnie,
> bezpłatną naukę na wszystkich medycznych kierunkach
W naszej ofercie pojawią się również inne zawody medyczne, oferujemy też naukę w takich specjalnościach jak: opiekun medyczny i technik usług kosmetycznych.
Zapraszamy. Podejmij wyzwanie. Czekamy na Ciebie
G.M
Pierwszego sierpnia na ostrowieckim Rynku po raz szósty mieszkańcy Ostrowca Świętokrzyskiego i okolic utworzyli Żywy Znak Polski Walczącej. Również nasi uczniowie ze Szkolnego Koła Teatralnego postanowili włączyć się w te obchody. Przebrani w stroje wystylizowane na lata czterdzieste ubiegłego wieku rozdawali przybyłym na Rynek dzieciom biało-czerwone chorągiewki. Ich postawa i wygląd przypadły do gustu mieszkańcom miasta, którzy chętnie robili sobie z nimi zdjęcia. Po wybrzmieniu syren i odśpiewaniu hymnu na płycie Rynku pojawił się pan Andrzej Jachymczyk, Powstaniec Warszawski z batalionu "Żyrafa 2", który opowiedział o swoich losach w czasie Powstania. Nasi uczniowie dumnie asystowali Panu Andrzejowi i wsłuchiwali się w jego opowieść.
Kilka godzin wcześniej w Domu Parafialnym Michael odbyła się akcja "Przelej krew w rocznicę Powstania Warszawskiego", którą wsparły Wojska Obrony Terytorialnej. W skład 102 Batalionu Lekkiej Piechoty z Sandomierza wchodzą również nasi uczniowie, którzy razem z kolegami z batalionu oddali w ramach akcji krew. Gratulujemy postawy.
Pamiętajmy, że udział w upamiętnianiu bohaterów powstania Warszawskiego to rodzaj hołdu dla tych, którzy walczyli z bronią w ręku, a także 10 000 mieszkańców cywilnych Warszawy, którzy pomagali powstańcom. Nasi uczniowie zawsze podkreślają, że historyczne wydarzenia są dla nich ważne i pouczające.
Katarzyna Ślusarz