zapisy 2023

Uczniowie klas mundurowych Technikum ZDZ na obchodach 100. rocznicy Bitwy Warszawskiej

 


Uczniowie klas mundurowych Technikum im. Tadeusza Kościuszki jako jedyni ze szkół ostrowieckich uczestniczyli w obchodach święta Wojska Polskiego i uczcili 100. rocznicę Bitwy Warszawskiej czyli tzw. „Cudu nad Wisłą”. Święto, upamiętniające walki w obronie ojczyzny stoczone w 1920 roku, to nie tylko dzień wspomnień, historii i pamięci. Miało ono również na celu upamiętnienie Zwycięskiej Bitwy Warszawskiej stoczonej w czasie tzw. wojny polsko-bolszewickiej. To również najlepsza chwila aby okazać wdzięczność i szacunek polskim żołnierzom. Uczniowie klas mundurowych po przez swój udział w obchodach mogli oddać szacunek poległym bohaterom tej niezwykłej przełomowej bitwy w historii świata.
Po uroczystej mszy świętej w intencji ojczyzny odprawionej w kolegiacie pw. Św. Michała Archanioła delegacje udały się na cmentarz przy ulicy Denkowskiej, gdzie przy obelisku poległych uczniów z gimnazjum im. Joachima Chreptowicza odbyła się dalsza część uroczystości. Zgromadzeni zaproszeni goście wysłuchali okolicznościowych przemówień oraz wysłuchali patriotycznych pieśni w wykonaniu orkiestry dętej z Kunowa.
Delegacja uczniów klas mundurowych: Gabrysia Krajewska, Oliwia Kapusta, Patrycja Krasińska, Bartosz Zienkowski i Dawid Łoboda z dumą i powagą złożyli wiązankę kwiatów i oddali hołd poległym, dając dowód postawy godnej noszonych przez nich mundurów, uczniom towarzyszyły wicedyrektor szkoły Małgorzata Bidzińska, Grażyna Marchwiany i Katarzyna Ślusarz.
Natomiast uczniowie maszerując ze sztandarem Armii Krajowej: Patryk Karaś, Mateusz Górczyński i Konrad Rega reprezentowali starsze pokolenie żołnierzy.
Nasi uczniowie bardzo często biorą udział w uroczystościach patriotycznych na terenie miasta i powiatu ostrowieckiego. Młodzież doskonale wie, że należy pamiętać o naszej historii i dlatego naturalnym obowiązkiem uczniów z formacji klas mundurowych jest godne reprezentowanie szkoły i społeczności uczniowskiej podczas uroczystości patriotycznych.
Dla samych uczniów udział w obchodach był kolejną, cenną lekcją historii i patriotyzmu.

 Grażyna Marchwiany

Zagraniczni partnerzy szkoły

Technikum im. T. Kościuszki od wielu lat realizuje zawodowe praktyki zagraniczne dla uczniów kształcących się w zawodach technik logistyk, technik informatyk i technik usług fryzjerskich. Realizacja praktyk na poziomie miezynarodowym nie udałaby się bez naszych długoletnich sprawdzonych Partnerów zagranicznych.

Za granicą nieprzerwalnie wpólpracujemy z firmą Europa: Movilidad Estudiantil (EME) w Hiszpanii, SistemaTursimo srl Socio Unico (ST) we Włoszech oraz Berlink w Niemczech.

Dzięki wieloletniej współpracy z naszymi Partnerami mamy pewność, że nasi stażyści będą skierowani do firm zapewniających najwyższą jakość stażytj. dla zawodu TECHNIK USŁUG FRYZJERSKICH: nowoczesne salony fryzjerskie, które wykorzystują najnowszetechnologie w wykonywaniu usług fryzjerskich takie jak imprinting czy produkty BIO - naturalne podczas wykonywaniazabiegów fryzjerskich np: ESE ENE PELUQUERIAS I DANIEL MATALLIN PELUQUERIA Y ESTETICA w Hiszpanii orazI Boldrini Parrucchieri, REINNOVE PARRUCCHIERI di Servolino Giancarlo e Savoca Miriam s.n.c, Parrucchieri Di.emL'altra Idea di Zanotti Fabrizio & C. Snc we Włoszech, dla zawodu TECHNIK LOGISTYK w takich firmach iprzedsiębiorstwach jak m.in. POLARIS SRL - RIMINI, VULPINARI MG, HDP COOPERATIVA, SI FRUTTA we Włoszechi dla zawodu TECHNIK INFORMATYK m.in. w KEYTO Informática, S.L., PC BOX w Hiszpanii oraz Di Giovanni Stefanowe Włoszech. Oferowane firmy umożliwią uczestnikom staży dostęp do nowoczesnych narzędzi. Instytucje Przyjmującewychodzą naprzeciw oczekiwaniom uczestników Projektu zapewniając najwyższą jakość oferowanych usług i stwarzającmożliwość realnej współpracy już na etapie przygotowywania wniosku. Fachowo organizują zajęcia z przygotowaniajęzykowego/z przedsiębiorczosci i międzykulturowego w kraju docelowym. Zapewniają również dokumentowanie efektówkształcenia i certyfikaty potwierdzające odbycie zagranicznych praktyk zawodowych, które są ważnym dla uczniów inauczycieli rezultatem Projektu gdyż wzbogacają ich CV i świadczą o posiadaniu ponadstandardowych kwalifikacji.Właściwy dobór pracodawców, świetne warunki organizacyjne oraz doskonale zorganizowane warunki socjalne dlauczniów/nauczycieli i opiekunów zdecydowały o wyborze właśnie wyżej wymienionych Partnerów.

Pozytywna opinia, którą cieszą się Instytucje Przyjmujące oraz fakt, że działania przeprowadzone podczas wcześniej realiozwanych projektów były zawsze zgodne z zadeklarowaną polityką jakości oraz trafność i dostosowanie rodzaju praktyk do indywidualnych potrzeb stażystów, starania i widoczna troska o efektywność organizowanych staży i satysfakcja uczestników wpłynęła na decyzję o utrzymaniu współpracy z niżej wymienionymi Instytucjami.

 

HISZPANIA:

Europa: Movilidad Estudiantil (EME) jest młodą i dynamiczną firmą, której pracownicy posiadającą duże doświadczenie w organizowaniu i realizowaniu projektów Leonardo da Vinci i Erasmus+, w ramach POKL, POWER (różne działania), a także Vetpro. Firma EME dysponuje szerokim wachlarzem firm i instytucji, w których uczestnicy projektów Erasmus+ odbywają praktyki zawodowe. Ponadto firma EME zawarła porozumienia z różnymi instytucjami zajmującymi się edukacją i kształceniem zawodowym przede wszystkim w Regionie Autonomicznym Walencji (siedziba i główny obszar działania firmy EME), a także Madrycie, czy Kraju Basków. Na podstawie tych porozumień z sukcesem może oferować uczestnikom stażów wzbogacenie zagranicznej praktyki zawodowe w zajęcia teoretyczne i ćwiczenia w szkolnych pracownia, czy warsztatach, a także kontakt z hiszpańską młodzieżą uczącą sie na co dzień w danej szkole - wymiana kulturowa, wymiana poświadczeń, poglądów.

Firma EME dokłada wszelkich starań, aby w czasie wolnym od praktyk zawodowych uczestnicy projektów Erasmus+ brali aktywny udział w zajęciach edukacyjnych - zajęcia z języka hiszpańskiego, kulturowych - wycieczki po mieście Walencja, wyjazdy do innych miast Regionu Autonomicznego Walencja, czy innych zabytkowych odleglejszych miast Hiszpanii. Ponadto oferuje rozrywkę w postaci udziału w meczu piłki nożnej, nauki tańca flamenco, sevillanas, czy latynoamerykańskich salsa, bachata, a także zachęca do aktywności fizycznej - sportowej, wyjścia na basen, zawody tenisa stołowego, mecze siatki plażowej. EME stale monitoruje grupy uczestników podczas pobytu i realizacji projektu.

Nasz partner ma także znaczące doświadczenie w organizowaniu wizyt studyjnych, a także wyjazdów turystyczno-kulturowych dla wykładowców, profesorów i kadry kierowniczo-administracyjnej. Ponadto doświadczenie w prowadzeniu zajęć języka hiszpańskiego dla Polaków, na różnym poziomie zaawansowania, w tym słownictwa zawodowego. Europa: Movilidad Estudiantil (EME) oferuje swoim partnerom pomoc i doradztwo w nawiązywaniu kontaktów z zagranicznymi (głównie w Hiszpanii, a także Portugalii) instytucjami kształcenia zawodowego i lokalną władzą administracyjną. Firma EME zrealizowała ponad 40 projektów finansowanych/współfinansowanych z funduszy europejskich. Zarządzała stażami zawodowymi w zawodach: technik logistyk, spedytor, technik informatyk, technik usług fryzjerskich, technik żywienia i usług gastronomicznych, hotelarz, budowlaniec, mechanik samochodowy oraz dla młodzieży kształcącej się w ramach innowacji pedagogicznej w klasie mundurowej - strażacy.


Głównymi partnerami firmy Europa Movilidad Estudiantil są firmy logistyczne takie jak: Sarosa, Cade, Loginser; firmy informatyczne sieć sklepów APP; PC Box, Keyto Informatica, w obszarze gastronomii restauracje uhonorowanie gwiazdkami Michelin - restauracjach VuelveCarolina i El Poblet, restauracja Sucursal-Museo IVAM, L'arrosseria Hispania-Masia de las Estrellas (przy klubie golfowym),restauracja QTomas; hotele - Hotel Las Arenas 5*, Best Western Hotel Albufera 4*, hotel 50Flats (o charakterze apartamentów), Residencia Damia Bonet - RESA; renomowane zakłady – akademie fryzjerskie i salony kosmetyczne Inupel, TEVIAN, Academia Valencia; warsztaty samochodowe w tym działające przy salonach sprzedaży samochodów np.: Toyota, taże znane i cenione restauracje w Kraju Basków. Ponadto firma współpracuję z Kompleksem Edukacyjnym CeCheste, szkołą Virgen de la Paloma w Madrycie, EIBAR: Uni Eibar-Ermua, IMH Instituto Máquina-Herramienta i CEBANC w Kraju Basków.

Pracownicy EME posiadają ponad 10-letnie doświadczenie w realizacji projektów finansowanych z środków UE. Kluczowymi pracownikami zaangażowanymi w realizacje projektów są:
1) Francesc Felip Mengual Domenech- dyrektor wykonawczy EME
2) Pracownicy EME odpowiedzialni m.in. za współpracę z zakładami pracy i pracodawcami: trzech pracowników odpowiedzialnych za opiekę i nadzór merytoryczny oraz kontrolowanie prawidłowości warunków realizowanych staży, jeden pracownik jest odpowiedzialny za realizację przygotowania kulturowego.

WŁOCHY:

SISTEMA TURISMO jest akredytowanym centrum szkoleniowym, które zajmuje się promocją, organizacją oraz zarządzaniem stażami zawodowymi oraz programami edukacyjnymi dla uczniów, kadry nauczycielskiej, młodych pracowników oraz organizacji z całej Europy.
Misją Sistema Turismo jest zapewnianie doświadczeń z zakresu edukacji w miejscach, które ze względu na swą gospodarczą, historyczną oraz społeczną specyfikę umożliwiają rozwój kariery zawodowej beneficjentów. Zgodnie z misją firmy, agencje w Rimini i Potenzy pełnią rolę ścieżek zapewniających dostęp do świata nauki gdzie istnieje możliwość łączenia potrzeb organizacji i każdego klienta z wiedzą specjalistyczną oraz życiem towarzyskim na terenie danego miejsca.

ST powstała w roku 1996, obecnie zajmuje się:

•Międzynarodową mobilnością i doświadczeniami zawodowymi we wszystkich sektorach zawodowych.

•Kursami szkoleniowymi w ramach akredytowanego centrum, głownie w dziedzinie turystyki (dla przykładu można wymienić różne edycje kursu Rural Tourism Master (Podyplomowy Kurs Turystyki Wiejskiej) oraz kursy i seminaria w ramach turystyki wiejskiej, hotelarstwa i gastronomii). Sistema Turismo zajmuje się także usługami sektora socjalnego (firma rozpoczęła udaną realizację dwuletniego kursu Tagesmutter), sektora kultury (różne kursy, a także podyplomowy kurs z zarządzania dziedzictwem kulturowym). Sistema Turismo odpowiada za planowanie i zarządzanie podobnymi kursami dla studentów podyplomowych, studentów uczelni wyższych, osób bezrobotnych, przedsiębiorców i pracowników.

• Projektami europejskimi takimi jak Partnerstwo Leonardo da Vinci “Praca bez Barier”, “Analiza Zaangażowania w Projekty Mobilności w Organizacjach S1 i S2”, “Przedsiębiorczość w Organizacji Turystyki Wiejskiej w Regionach Słabszych Gospodarczo”, Partnerstwo Grundtvig “E-Learning do Życia w Dynamicznej Europie”, Transfer Innowacji SET4WORK oraz Leonardo da Vinci Działania Towarzyszące “MOB 2.0 – Promocja Wyników Mobilności LDV”

Mając wykwalifikowaną i doświadczoną kadrę, Sistema Turismo stara się odpowiadać na zawodowe potrzeby szkoleniowe licznych organizacji oferując im różnorodne ścieżki mobilności we Włoszech.

Sistema Turismo jest partnerem i założycielem "ETN Network," której firmy znajdują się w Hiszpanii (Malaga), Bułgarii (Sofia), Wielkiej Brytanii (Portsmouth,Bournemouth) , w Niemczech (Berlin) oraz w Irlandii (Cork).
Firma organizuje także wizyty w przedsiębiorstwach/organizacjach, kursy językowe, programy kulturalne. Zapewnia też:

• Opiekę i dalszą pomoc
• Help desk przez 24 godziny na dobę
• Certyfikaty i Europass
• Raporty
• Organizację programu kulturalnego
• Organizację zakwaterowania i utrzymania
• Organizację przejazdu z / na najbliższe lotnisko
• Organizację transportu na miejscu

Firma stworzyła skonsolidowaną procedurę w zakresie oceny wyników uczenia się. Wspiera instytucję wysyłającą w procesie walidacji i uznawania wyników poprzez wdrożenie procedury ECVET.

NIEMCY:

BERLINK jest niemiecką organizacją, która posiada szerokie doświadczenie w organizowaniu najlepszych wizyt profesjonalnych, programów edukacyjnych i staży zawodowych w Berlinie.
Misja firmy wpisuje się w ogólne cele wyznaczone przez program Erasmus Plus: zwiększenie atrakcyjności, poprawa jakości oraz zwiększenie ilości wyjazdów zawodowych i szkoleniowych oraz współpracy pomiędzy instytucjami zajmującymi się edukacją, a przedsiębiorstwami.
BERLINK współpracuje na dużą skalę z rozbudowaną siecią lokalnych firm i jest aktywnie zaangażowany w projekty UE, które łączą innowacyjne doświadczenia z dobrymi praktykami w związku z aktywnym udziałem małych i średnich firm jako przedsiębiorstw goszczących w projektach mobilności.
Dzięki trwałej sieci kontaktów z międzynarodowymi partnerami oraz stałej wymianie ponadnarodowych doświadczeń, Berlink jest w stanie zapewnić realizację stażów zawodowych, które w istotny sposób wpłyną na sposób uczenia się. W tym celu Berlink stosuje innowacyjne metody (wdrożenie systemu ECVET) i sprawdzone metody aby zaplanować udane mobilności szkoleniowe, które przygotują do pracy w danym zawodzie.
Firma BERLINK bardzo aktywnie uczestniczy w europejskich projektach w celu poprawy rozwoju, transferu i wdrożenia innowacyjnych praktyk w dziedzinie kształcenia, szkoleniach i na rynkach pracy.
Przykłady projektów europejskich w które BERLINK jest lub był zaangażowany:
• LDV Partnerstwo YES YOU CAN: Stworzenie E-booka pełnego użytecznych informacji na temat tego jak stworzyć e-przedsiębiorstwo w krajach partnerskich (ES-UK-GR-DE)

• LDV Transfer Innowacji WELCOME &CO: Stworzenie i ukończenie bazy danych małych i średnich przedsiębiorstw zaangażowanych w projekty mobilności.

• LDV Partnerstwo MOBILITY HUB – Praktyki zawodowe w sektorze opieki przedszkolej:
stworzenie użytecznych narzędzi umożliwiających odpowiednie zarządzanie i organizację w zakresie stażów zawodowych w sektorze opieki przedszkolnej (dzieci 0-6 lat): profil kompetencji, podręcznik procedur administracyjnych, zbiór dobrych praktyk.

• LDV Partnerstwo InvesTab PCs – obszary wykorzystywania tabletów w środowiskach edukacji i biznesu: Badania w ramach wykorzystywania tabletów jako narzędzia dydaktycznego. Mapowanie użycia tabletów w krajach partnerskich.

• LDV Partnerstwo DIMIPE: DIMIPE – Digital Identity: Mentoring interPAIRS for employment: Stworzenie pakietu szkoleniowego z przewodnikiem “doradztwo w Europie” oraz zbioru materiałów dostosowanych do potrzeb młodzieży wchodzącej na rynek pracy oraz do potrzeb firm, które korzystają z mediów społecznościowych aby wyszukiwać przyszłych pracowników.

• Grundtvig Multilateral: INSART – insertion Jeunes: Projekt mający na celu zwiększenie integracji i możliwości zatrudnienia młodych ludzi poprzez sztukę.

• Erasmus+ KA2 Partnerstwa strategiczne YES 2 WORK: Projekt, który ma na celu współprace pomiędzy szkołami VET europejskimi i światem pracy, szkoląc nauczycieli, aby mogli nauczyć uczniów posługiwaniem się mediami i social mediami w celu znależienia pracy.

• Erasmus+ KA2 Partnerstwa stragiczne STEPS: Projekt, który ma na celu promocję wizji Europejskiej i wizji biznesowej w doradztwie zawodowym dla uczniów, aby jak najlepiej przygotować młodzież do wejścia na rynek pracy.

• Erasmus+ KA2Projekt mający na celu wspieranie udziału mikroprzedsiębiorstw w szkoleniach mających na celu ułatwienie osobistego rozwoju, szans na zatrudnienie oraz uczestnictwa w europejskim rynku pracy

Berlin stał się ostatnimi laty jednym z najbardziej ekscytujących miast w Europie oraz idealnym miejscem na odbycie udanego stażu oraz zdobycie ciekawych doświadczeń. Jest światowym miastem kultury, polityki, mediów i nauki. Słynie z festiwali, różnorodnej architektury, życia nocnego, sztuki współczesnej, sieci transportu publicznego oraz wysokiego standardu życia.
BERLINK jest częścią "ETN Network," której firmy znajdują się we Włoszech (Rimini, Potenza), Hiszpanii (Malaga), Bułgarii (Sofia) , Wielkiej Brytanii (Portsmouth and Bournemouth) oraz w Irlandii ( Cork)

{gallery}2020/Erasmus_2020{/gallery} 

Medyczna Szkoła Policealna ZDZ zaprasza na kierunki medyczne

ZAPISZ SIĘ DO SZKOŁY MEDYCZNEJ REKRUTACJA TRWA


Zawód terapeuty zajęciowego należy do grupy medycznych zawodów przyszłości, które coraz częściej są poszukiwane na dzisiejszym rynku pracy w Polsce i za granicą. Tytuł możesz uzyskać podejmując naukę w Medycznej Szkole Policealnej ZDZ, edukacja trwa 2 lata (4 semestry) i kończy się egzaminem teoretycznym oraz praktycznym przeprowadzanym w siedzibie szkoły. Słuchacze uzyskują dyplom potwierdzający kwalifikacje w zawodzie terapeuta zajęciowy.
Wiadomo nie od dzisiaj, że nasze społeczeństwo się starzeje i na rynku pracy istnieje zapotrzebowanie na specjalistów z zakresu terapii zajęciowej, którzy przyczynią się do poprawy stanu zdrowia pacjentów. Terapeuci są poszukiwanymi pracownikami przez warsztaty terapii zajęciowej, placówki opiekuńcze i placówki służby zdrowia. Terapeuta pełni istotną rolę jako członek zespołu terapeutycznego wszędzie tam, gdzie występuje potrzeba rehabilitacji i leczenia, a także z osobami niepełnosprawnymi i seniorami. Terapeuta zajęciowy leczy dzieci, młodzież i dorosłych wykorzystując różne formy i techniki terapii.
Po po ukończeniu szkoły nasi absolwenci znajdą zatrudnienie m.in. w:
• oddziałach szpitalnych (neurologicznych, ortopedycznych, rehabilitacji leczniczej, geriatrycznych, dziecięcych, psychiatrycznych),
• sanatoriach,
• klinikach,
• domach pomocy społecznej,
• warsztatach terapii zajęciowej,
• dziennych domach pomocy społecznej.
Misją naszej Szkoły jest kształcenie osób dorosłych, które po latach edukacyjnej przerwy, wracają do szkoły i chcą zdobyć nowe kwalifikacje lub pracują w szpitalach, domach pomocy społecznej lub w innych placówkach medycznych i muszą uzupełnić wykształcenie, aby utrzymać się na rynku pracy i wygrać z konkurencją.
My jako szkoła proponujemy naszym słuchaczom:

> dogodne dni i godziny zajęć umożliwiające pogodzenie pracy zawodowej z nauką,
> wyrozumiałą i otwartą na potrzeby słuchaczy kadrę pedagogiczną składająca się z nauczycieli praktyków,
> zapewniamy wszystkie materiały i pomoce potrzebne do nauki zawodu bezpłatnie,
> bezpłatną naukę na wszystkich medycznych kierunkach
W naszej ofercie pojawią się również inne zawody medyczne, oferujemy też naukę w takich specjalnościach jak: opiekun medyczny i technik usług kosmetycznych.
Zapraszamy. Podejmij wyzwanie. Czekamy na Ciebie
G.M

Kościuszkowcy z Koła Teatralnego na obchodach na ostrowieckim Rynku


Pierwszego sierpnia na ostrowieckim Rynku po raz szósty mieszkańcy Ostrowca Świętokrzyskiego i okolic utworzyli Żywy Znak Polski Walczącej. Również nasi uczniowie ze Szkolnego Koła Teatralnego postanowili włączyć się w te obchody. Przebrani w stroje wystylizowane na lata czterdzieste ubiegłego wieku rozdawali przybyłym na Rynek dzieciom biało-czerwone chorągiewki. Ich postawa i wygląd przypadły do gustu mieszkańcom miasta, którzy chętnie robili sobie z nimi zdjęcia. Po wybrzmieniu syren i odśpiewaniu hymnu na płycie Rynku pojawił się pan Andrzej Jachymczyk, Powstaniec Warszawski z batalionu "Żyrafa 2", który opowiedział o swoich losach w czasie Powstania. Nasi uczniowie dumnie asystowali Panu Andrzejowi i wsłuchiwali się w jego opowieść.
Kilka godzin wcześniej w Domu Parafialnym Michael odbyła się akcja "Przelej krew w rocznicę Powstania Warszawskiego", którą wsparły Wojska Obrony Terytorialnej. W skład 102 Batalionu Lekkiej Piechoty z Sandomierza wchodzą również nasi uczniowie, którzy razem z kolegami z batalionu oddali w ramach akcji krew. Gratulujemy postawy.
Pamiętajmy, że udział w upamiętnianiu bohaterów powstania Warszawskiego to rodzaj hołdu dla tych, którzy walczyli z bronią w ręku, a także 10 000 mieszkańców cywilnych Warszawy, którzy pomagali powstańcom. Nasi uczniowie zawsze podkreślają, że historyczne wydarzenia są dla nich ważne i pouczające.
Katarzyna Ślusarz

Podkategorie

bann opw

bann opw