I.Czy w szkole oceniono skuteczność realizacji kształcenia obronnego w klasach mundurowych o profilu wojskowym lub prowadzono ewaluację wdrożonej innowacji pedagogicznej dotyczącej kształcenia. Ocena skuteczności , jakie sformułowano wnioski lub jakie były wnioski z ewaluacji.
Przeprowadzono ewaluację realizacji kształcenia obronnego w klasach mundurowych.
Wnioski z ewaluacji:
II.Czy w latach szkolnych 2020/2021- 2023/2024 w szkole prowadzone były badania ankietowe mające na celu zbadania opinii uczniów
i ich rodziców o przydatności kształcenia w klasach mundurowych o profilu wojskowym/lub prowadzenia zajęć o takim charakterze, jeśli tak proszę opisać ogólne wyniki tych badań.
W roku szkolnym 2020/ 2021 przeprowadzono anonimowo ankietę, wśród 14 uczniów, którzy realizują innowację wojskową.
Ankieta dotyczyła zajęć w klasach mundurowych, ich formy przydatności, zarówno zajęć teoretycznych i praktycznych min.obozów sprtowo- obronnych, zajęć z samoobrony, wyjazdów do jednostek wojskowych, ciekawych spotkań z weteranami, żołnierzami, podjęcia pracy w służbach mundurowych.
Opinia uczniów w:
30 % była jednoznaczna chcą wiązać przyszłość z wojskiem,
20 % uczniów chciałaby by było więcej zajęć praktycznych np. szkolenia z zakresu udzielania pierwszej pomocy,
30% uczniów chce podtrzymywać tradycje patriotyczne,
10% uczniów chce się rozwijać poprzez zajęcia z edukacji wojskowej,
10% uczniów chce więcej spotkań z żołnierzami, którzy byli na misjach pokojowych.
Przeprowadzono również anonimową ankietę wśród 14 rodziców, uczniów, którzy podjęli naukę w klasach mundurowych.
Opinia rodziców była bardzo pozytywna, ponieważ cieszył ich fakt, iż szkoła w dużej mierze kładzie naciski na patriotyzm, wszystkie te uroczystości w których uczestniczą uczniowie, pozytywnie wpływa na rozwój ich dzieci. Ponad to zadowoleni są z przebiegu nauczania w tych klasach z innowacją wojskową, gdzie kładzie się duży nacisk na wyjazdy do jednostek wojskowych, gdzie pod okiem żołnierzy ćwiczą.
III.Jakie zidentyfikowano szanse i bariery w upowszechnianiu kształcenia obronnego uczniów.
Szansa: kształcenie obronne w szkole jest wspierane przez służby wojskowe, dobry przykład absolwentów szkoły, którzy podjęli pracę i służbę
w wojsku.
Bariery: ogólna tendencja spadkowa wśród uczniów zainteresowaniem kształtowaniem tężyzny fizycznej i wysiłkiem z tym związanym.
IV.Czy absolwenci klas mundurowych o profilu wojskowym podejmowali działania by zostać żołnierzem. Jeśli tak, proszę o informację, jaka jest dostępna w szkole, jaki był w podziale na lata szkolne, udział absolwentów, którzy podjęli wojskową służbę przygotowawczą /podstawową.
Absolwenci klas mundurowych Niepublicznego Technikum im. Tadeusza Kościuszki ZDZ w Ostrowcu Św. podczas nauki mocno angażowali się na zajęciach praktycznych zorganizowanych w jednostce na Bukówce w Kielcach – w Centrum Przygotowań do Misji Zagranicznych, kończąc szkołę podjęli naukę lub pracę w służbach mundurowych wojskowych, na terenie kraju spełniając swoje marzenia i pasje.
Oraz pełnoletni uczniowie, którzy są żołnierzami w 103 Batalionie Lekkiej Piechoty,10 Świętokrzyskiej Brygady Obrony Terytorialnej w Ostrowcu Św., (WOT)-, kontynuującymi naukę w Niepublicznym Technikum im. Tadeusza Kościuszki w roku bieżącym 2023/2024 – uczniów 4.
IV.Czy absolwenci klas mundurowych o profilu wojskowym podejmowali działania by zostać żołnierzem. Jeśli tak, proszę o informację, jaka jest dostępna w szkole, jaki był w podziale na lata szkolne, udział absolwentów, którzy podjęli wojskową służbę przygotowawczą /podstawową.
Absolwenci klas mundurowych Niepublicznego Technikum im. Tadeusza Kościuszki ZDZ w Ostrowcu Św. podczas nauki mocno angażowali się na zajęciach praktycznych zorganizowanych w jednostce na Bukówce w Kielcach – w Centrum Przygotowań do Misji Zagranicznych, kończąc szkołę podjęli naukę lub pracę w służbach mundurowych policyjnych, strażackich na terenie kraju spełniając swoje marzenia i pasje.
Są to: