Szkoły dla młodzieży ZDZ w Ostrowcu Św., proponują naszym uczniom pomoc psychologiczno - pedagogiczną.
Jesteśmy szkołą bezpieczną i przyjazną uczniom z opiniami i orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego

W naszej szkole niepełnosprawność to nie przeszkoda:

    • wspieramy wszechstronny rozwój naszych uczniów z różnego rodzaju niepełnosprawnościami
    • wykorzystujemy nowoczesne metody terapeutyczne w pracy z uczniem
  • Pomoc psychologiczno - pedagogiczną organizujemy dla uczniów: Technikum i Branżowej Szkoły I stopnia.
    Zgodnie z prawem oświatowym pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielają nauczyciele, wychowawcy, pedagog szkolny, psycholog, logopeda oraz nauczyciele specjaliści. Wszystkie działania odbywają się za zgodą i we współpracy z rodzicami uczniów. Współpracujemy również z poradnią psychologiczno–pedagogiczną oraz organizacjami pozarządowymi działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży. Korzystanie z pomocy psychologiczno – pedagogicznej jest dobrowolne i nieodpłatne.
    • W codziennej pracy dydaktyczno–wychowawczej z uczniem bierzemy pod uwagę jego indywidualne możliwości i predyspozycje, staramy się zminimalizować trudności
      w nauce oraz zwiększyć motywację do dalszego rozwoju.
    • Organizując pomoc psychologiczno–pedagogiczną dla naszych uczniów stawiamy sobie do realizacji dwa główne cele:
      1. Dostrzec w porę każdego ucznia, który ma problemy i pomóc mu je rozwiązać.
      2. Rozwijać pasje, zdolności i zainteresowania młodzieży.
    • Porady i konsultacje w zakresie:
      • problemów wychowawczych i edukacyjnych uczniów,
      • interpretacji treści opinii i orzeczeń wydawanych przez poradnie psychologiczno-pedagogiczne,
      • sposobów dostosowania wymagań edukacyjnych do potrzeb możliwości uczniów,
      • wsparcia uczniów, rodziców i nauczycieli,
      • sposobów radzenia sobie ze stresem, sytuacjami trudnymi i kryzysowymi,
      • możliwości uzyskania specjalistycznego wsparcia,
      • innych, w zależności od potrzeb.
    • Terapia prowadzona jest z wykorzystaniem najnowocześniejszego sprzętu specjalistycznego oraz programów opracowywanych indywidualnie dla każdego ucznia lub grupy uczniów. W pracy z naszymi uczniami wykorzystujemy:
      • Salę Doświadczenia Świata
      • BIOFEEDBACK
      • Terapię METODĄ WARNKEGO
      • Spektrum autyzmu PRO POZIOM 2
      • Eduterapeutica Nastolatki ( do terapii dysleksji rozwojowej i dyskalkulii)
      • Pomoce dydaktyczne- książki i gry w celu doskonalenia koncentracji uwagi i spostrzegawczości
      • Multimedialną pracownię przedmiotową
      • Długopisy 3D narzędzie do rozwijania kreatywności i umiejętności technicznych wśród uczniów, wspierają procesy poznawcze poprzez zmysł dotyku, poprawiają rozwój motoryczny uczniów, usprawniają koncentrację uwagi i pamięci wspierają trening umiejętności społecznych, rozwijają orientację przestrzenną i orientację w schemacie ciała i wspierają koordynacje wzrokowo-ruchową.
  •  Kto może skorzystać z pomocy psychologiczno – pedagogicznej
    • Obligatoryjnie uczniowie posiadający opinie wydane przez poradnie psychologiczno – pedagogiczne lub orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, a zatem uczniowie:
      • niepełnosprawni,
      • zagrożeni niedostosowaniem społecznym,
      • niedostosowani społecznie,
      • ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (dysleksja),
      • szczególnie zdolni,
      • przewlekle chorzy,
      • przeżywający niepowodzenia szkolne,
      • z zaburzeniami komunikacji językowej,
      • będący w trudnej sytuacji bytowej, kryzysowej lub traumatycznej,
      • mający trudności adaptacyjne związane z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego.
    • Każdy uczeń, który nie posiada opinii lub orzeczenia, a z różnych przyczyn potrzebuje pomocy, również może skorzystać z oferty pomocy psychologiczno–pedagogicznej w naszych szkołach.

Dla uczniów posiadających opinie z poradni psychologiczno–pedagogicznych oraz tych, którzy zostali zgłoszeni do objęcia pomocą przez rodziców, nauczycieli lub z własnej inicjatywy, zostają organizowane różne formy pomocy. Oferta proponowanych przez szkołę działań wspierających zostaje przedstawiona rodzicom ucznia lub pełnoletniemu uczniowi. Dla uczniów posiadających orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego zostaje opracowany Indywidualny Program Edukacyjny (na podstawie Wielospecjalistycznej Diagnozy Poziomu Funkcjonowania Ucznia). IPET wraz z zaproponowanymi w nim formami wsparcia zostaje przedstawiony rodzicom ucznia w celu akceptacji. Po wyrażeniu przez rodziców zgody następuje realizacja programu przez dany etap edukacyjny - czas nauki w Technikum lub Szkole Branżowej I stopnia. Każdy uczeń posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego uczestniczy w indywidualnych zajęciach rewalidacyjnych w wymiarze dwóch godzin tygodniowo korzysta z różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej np.:

  • z zajęć korekcyjno-kompensacyjnych
  • z zajęć dydaktyczno – wyrównawczych
  • z zajęć rozwijających kompetencje społeczno-emocjonalne

 

OFERTA DLA RODZICÓW !!!

Celem tych działań jest uczenie rodziców praktycznych umiejętności budowania prawidłowych relacji z dziećmi, nauka umiejętności lepszego porozumiewania się, wspieranie rodziców w radzeniu sobie w codziennych trudnościach wychowawczych, refleksja nad własną postawą wychowawczą.


Szkolny pedagog i psycholog oferują wsparcie rodzicom, którzy:

  • przeżywają trudności w relacji ze swoim dorastającym dzieckiem,
  • mają dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych,
  • mają poczucie bezradności w roli rodzica,
  • trudno jest im poradzić sobie z uczuciami i emocjami,
  • potrzebują wsparcia innych osób w radzeniu sobie z problemami wychowawczymi

bann opw

bann opw